fredag den 25. januar 2008

HORMONER

I min sidste graviditet mærkede jeg ikke nær så meget til det og hvis der var lidt så benægtede jeg det hårdnakket.

Denne gang kan jeg vist ikke rigtig undgå at indrømme at jeg altså er en hormonbombe med humørsvingninger. Jeg har altid været god til at reagere hurtigt, men jeg er altså rigtig skrap for tiden og måske ikke i helt så godt humør, som jeg ellers plejer at være.

Indtil i går mente jeg at sådan måtte det bare være og jeg og Brian måtte bare står det igennem. Men i går blev jeg vildt arrig og råbte af Mathias. Simpelthen bare fordi han blev ved med at ville tage mit bestik under aftensmaden. Jeg måtte ikke beholde det og jeg måtte ikke tage hans. Brian fortsatte ufortrødent med at snakke om sin arbejdsdag uden at bemærke at jeg var ved at forklare Mathias at jeg altså skulle bruge mit bestik. Så blev det altså bare for meget. "SÅ LAD DOG VÆRE!" råbte jeg så alle (inkl. mig selv) blev helt bange. Jeg plejer nu altid at have overskud til Mathias og skælder sjældent ud. Og denne situation krævede i hvertfald ikke en sådan reaktion.

Så nu overtager jeg kontrollen. Og nægter at lade hormonerne løbe løbsk.
Jeg vil genfinde overskuddet og bestræbe mig på at gøre ting, der frigiver endorfiner (dem, der gør dig glad). Så skal hormonerne ha' et los i r****.

Ingen kommentarer: