onsdag den 2. januar 2008

Nyt om børnene

I dag har været en dejlig dag :)


Vi startede med at sove længe, hvilket vi faktisk har gjort i over en uge nu. Mathias har for alvor vænnet sig til at det er ferie. Det bliver hårdt for lillemanden i morgen, når han skal op ved 7-tiden. Men han glæder sig til at komme i dagpleje igen, så det går nok lige op...


Derefter smuttede vi til kontrol ved ørelægen. Et sted hvor vi er velkendte på trods af at vi ikke har været der siden før sommerferien. Det kan hænge sammen med at Mathias' øreproblemer var særligt genstridige og vi i en periode faktisk havde fast aftale med ørelæge 2 gange ugentligt :(

Denne gang gik det heldigvis som vi havde drømt om; høretesten blev pure godkendt og begge tommelfingre vendte også op ad efter et kig ind i ørerne. Vi fik at vide at alt var helt fint og skulle melde os til kontrol lige efter sommerferien.

Det er jo som en drøm :D


Efter en dejlig frokost hjemme kørte vi ud til min mor, hvor Mathias blev sat af, så han kunne få sin middagslur. Brian og jeg kørte videre til Esbjerg og et smut forbi gynækologisk afdeling til en scanning for at se om bebse trives.


Selve scanningen var fænomenal. Bebse "vinkede", lavede små krumspring og vendte og drejede sig i små 5 minutter, hvorefter han/hun måtte give efter for anstrengelserne og tage en lur. Det var bare ikke acceptabelt for sygeplejersken, der endnu ikke havde set bebse fra den helt rigtige vinkel for at kunne beregne riskoen for downs syndrom. Derfor måtte jeg dælme ligge og vrikke og gøre alle mulige underlige bevægelser for at vække bebse og få den til at flytte sig lidt. Det var øjensynligt lettere sagt end gjort, men efter laaaang tid fik hun det helt rigtige billede :)


Hvad der absolut ikke var en fornøjelse var at man skal møde med fyldt blære. I kid you not, når jeg siger at jeg var sekunder fra at tisse seriøst i bukserne. Heldigvis sendte sygeplejersken mig på toilet hele 2 gange, fordi min blære var for fyldt, så hun ikke kunne få bebse til at ligge ordentligt...Det var en fantastisk lettelse.


Men scanningen er dejlig fordi det bliver meget mere håndgribeligt at vi snart har 2 engle. Den fornemmelse kan vi selvfølgelig ikke dele med andre, men jeg kan da gøre det lidt mere håndgribeligt for jer også ved at præsentere jer for vores meget fotogene bebse.
Bonusinfo:
Min termin blev skubbet en lille smule, så den nu ligger på Brians fødselsdag den 9. juli 2008

Ingen kommentarer: