torsdag den 10. april 2008

Symfyseløsning - hverdag og rejse

Jeg har længe døjet med smerter fra symfysen, som er 1 af de 3 led der udgør bækkenet. Det gør vildt ondt, specielt gang, når jeg står længe og sidder længe.

Min læge og jordemoder var ikke længe om at konstatere at det er symfyseløsning og begge opfordrer til sygemelding. Men jeg er altså stædig. Jeg kan godt lide at tage på arbejde om morgenen og opleve at dagen flyver afsted. Jeg kan da godt mærke at det bliver lidt bedre når jeg er hjemme og bevæger mig i et andet tempo og i en anden rytme, meeeen... tiden bliver nok ulideligt lang ved at gå hjemme, så det har jeg ikke meget lyst til.

Jeg er klar over at jeg måske ender i en situation, hvor jeg ikke kan undgå det, men jeg er stædig og har kun sølle 9 uger tilbage inden jeg skal på barsel, så mon ikke jeg kan bide tænderne sammen så længe...

fra 8. til 13. maj skulle jeg gerne være på ferie i Frankrig i anledning af min onkels (2.) bryllup. Om vi kommer afsted er afhængig af hvor ondt jeg har i tiden op til afrejsen. Hvis det er meget slemt, vil jeg ikke kunne overskue at sidde i en bil så længe. Men jeg vil gøre meget for at komme afsted. Og lægen har også sagt at der ikke er noget helbreds- eller sikkerhedsmæssigt i vejen for at tage afsted. Den kvindelige side af min familie sydpå bekymrer sig også nok, så det behøver jeg slet ikke ;) Jeg får konstant at vide at et sølle bryllup ikke er værd at risikere noget for mht. graviditeten. De er altså ikke vilde med at jeg tager turen derned, men der står bare meget mere på spil end et bryllup. Jeg vil jo se min familie. Det sker kun 1 gang om året ca. Så det er vigtigt for mig.

Ingen kommentarer: