søndag den 27. september 2009

Center for hæmofili og trombose

Mandag kører jeg med Kamille og min mor til Skejby, hvor Kamille skal på center for hæmofili og trombose og ha' taget en blodprøve.

MR-scanningen tilbage i juni opklarede jo at Kamilles CP skyldes en blodprop i hjernen lige før eller lige efter fødselstidspunktet (dog helt uden sammenhæng med fødslen!!!). Når (unge) mennesker uforklarligt får en blodprop, skal det helt rutinemæssigt undersøges hvorvidt årsagen kan findes i blodet.

På dansk: Kamille skal altså undersøges for om hun "har tendens" til at danne blodpropper. I så fald, vil hun skulle i behandling, så hun ikke risikerer nye blodpropper og yderligere skade.

Og dette kan man kun i Skejby. Prøven skal også være helt frisk, derfor skal vi køre den lange vej til Skejby.

Jeg regner med at bede dem starte med at prikke i hendes fod. De andre gange de har skulle tage blodprøver eller give bedøvelse, har de ikke kunnet finde en god åre i armen eller hænderne, så kan de jo lige så godt starte i foden. Sidste gang var hun fuldstændigt gennemhullet: 2 prik i højre arm, 1 prik i venstre, 1 prik i hver hånd og tilsidst 1 prik i foden!!!

Jeg er ikke bekymret! Jeg regner da helt sikkert med at resultatet af prøven viser sig at være negativ og at det simpelthen bare er og forbliver uforklarligt hvorfor hun har fået en blodprop.

Ingen kommentarer: