søndag den 4. oktober 2009

Mathias 4 år!

I går havde Mathias fødselsdag og blev 4 år!!!
Det er jo i sig selv helt vildt at han er så stor. Jeg tænker tilbage på hans fødsel og hvor lækker han var, da han kom på neonatal og lå i kuvøse i mange dage med dobbeltlys for hans stærke gulsot (pga immunisering mellem hans og min blodtype), der farvede ham helt gul og senere hen bare mørk; jeg tror han var tæt på et år før han fik sin almindelige blege kulør. Alle synes han var meget solbrun (men mine børn bliver kun udsat for stærk sol i MEGET begrænset omfang...). Jeg tænker på de mange indlæggelser og utallige sygedage han havde i sine første 13-14 mdr., på hvor hurtigt han begyndte at tale efter han fik dræn i som 9 mdr., at han sagde mange ord som 1 årig og nærmest flydende som 2 årig og i dag er han vurderet til at ha' et sprog og sprogforståelse som en 6 årig. Jeg tænker på hvor klog han er, jeg tænker på hvor kærlig han er - over for alle og i sær sin søster. Jeg tænker på hvor højt jeg elsker ham og hvor hurtigt 4 år kan gå...

Her er et billede fra i går morges, hvor han ikke en gang er stået ud af sengen endnu før han har sit nye fodboldtøj på :) (På ryggen er trykt: MATHIAS DAVID). Han havde det på hele dagen i går, han har sovet med det i nat og den eneste grund til at han ikke har fodboldtrøjen på i dag er at han spildte på den, så den er til vask - han har stadig shorts og fodboldstrømperne på ;)
Her får søster et bisous, som tak for hendes gave til ham :)
Han havde en dejlig dag. Han var glad for de mange mange gaver og gæster og er allerede begyndt at glæde sig til den børnefødselsdag han skal holde for 10 børn (0g deres forældre) om 14 dage :)

Ingen kommentarer: