fredag den 19. februar 2010

Fuldbåren!

...Eller hvad det nu hedder...

I dag er jeg fulde 37 uger gravid og starter min 38. uge!
Det betyder at fra i dag anses minibebse at være født til tiden :)

I går var vi til en ekstra vægtscanning!
Det var lidt ubehageligt - i tirsdags var jeg til jordemoder og hun synes ikke helt baby voksede, som den skulle og generelt var lidt lille. Dette scenario havde vi allerede talt om da vi mødtes første gang, da Kamille jo var lille og vurderet forkert vægtmæssig. Derfor blev vi hurtigt enige om at en vægtscanning kunne give ro på tankerne og udelukke at jeg er en af de kvinder, hvis moderkage virker dårligere og dårligere for hver graviditet.

Vægtscanningen viste heldigvis (naturligvis) at alt er i skønneste orden :D
Minibebse blev vurderet til at veje 2875g, hvilket skulle være ca 6% under normalen, men altså på ingen måde noget de anser for interessant. Desuden skulle en vægtscanning kunne svinge med +/-10%. Jeg har dog hørt beretninger om at det kan dreje sig om meget mere - så vi må jo bare vente og se hvor stor den er, når den engang vil ud :)

Ingen kommentarer: