onsdag den 6. marts 2013

Min store Kristian

Det holdt hårdt, men langt om længe fik Kristian sin første dag i børnehave præcis 1 uge før hans 3. fødselsdag.

K skulle være startet for 6 dage siden, men en slem omgangssyge fik tag i ham og spændte ben for en dag, der ellers har været ventet med længsel.

I kan tro K er KLAR til at starte i børnehave. Han har glædet sig siden sommer og den sidste måneds tid har han også sørget for at hans far var helt klar på at han skulle starte - han har nemlig givet instrukser om hvad, der skulle med i madpakken; 1 rugbrød med spegepølse, 1 med leverpostej og 1 med kødpølse... søde lille K :)

Søster Kamille har glædet sig lige så meget og har været så uendeligt skuffet over ikke at kunne vise det hele til ham.


Men i dag var altså dagen!

Og I kan tro det betaler sig at få 3 børn ;) Hold nu op, hvor er det altså nemt - sådan en lille 3'er tilpasser sig bare og har ikke de store udsving.

K løb bare ind, hængte sin jakke op, satte madpakken i køleskabet, afprøvede det lille toilet og den lille håndvask og mens jeg satte Kamille i gang med dagens program, smuttede han lige så stille ind og begyndte at bygge en togbane - helt uden nogen form for indblanding fra min eller pædagogens side.

Jeg finder ham, kigger på i 2 minutter og spørger ham så om det er ok at jeg kører. JA JA, smut du bare, mor! Så får jeg et lille kys af min lækkermås og straks er han igen fordybet i sin leg.





Og det der med indkøring....jo, det er vel normalt at man lige bliver hos dem lidt eller lige giver en kort og blød opstart.

Men altså Kristian kender jo børnehaven, fordi han i de sidste 1½ år har været med til at aflevere sin søster deroppe. Og fordi dagplejen har så dejlig en rytme med at besøge børnehaven i 2 timer ca. hver 14. dag.

Så K's indkøring starter med en halv dag :)

Og således skete det at min lille lækkermås blev en stor børnehavedreng - langt om længe, hvis man spørger ham selv!




Ingen kommentarer: