mandag den 23. februar 2009

da da da du da de da

Jeps, så pludrer Kamille i stavelser.

Hun har i en uges tid ændret pludremønster (hvis der er noget, der hedder det) og i morges startede hun dagen med en ordentlig omgang: da da da da da da!

Og sådan har det kørt det meste af dagen. Hun er helt ustoppelig :) Hun har aldrig været "stum", men ikke sådan været et vildt sludrechatol, men det har da ændret sig med de nye talefærdigheder. Hun har fortalt mange lange historier i dag og det lyder simpelthen bare så sjovt, når hendes lille mund prøver at forme lyde.

Mathias og jeg har talt om hvad hendes første rigtige ord, mon bliver. Hans første ord var selvfølgelig: "Traktor". Det ville ikke komme bag på mig om hendes første bliver "mathias" eller "storebror" :)

Søskendekærlighed

De 2 er så tætte at det er bemærkelsesværdigt. Mathias har ellers udfordret os temmeligt meget det seneste med hysteri og er meget usamarbejdsvillig. Men nævner vi hans søster eller beder ham om noget i forbindelse med hans søster, ja så slipper han alt han har i hænderne og kommer straks (også selvom han er fordybet i tegnefilm...Det er alligevel ret vildt). Kamille reagerer prompte på enhver lyd, der kunne stamme fra hendes storebror og stråler som en sol, når han kravler op i sengen til hende og siger: "Godmorgen lille søster, godmorgen" og giver hende 10 kys.

Det er simpelthen helt igennem fantastisk at opleve!

Og jeg forstår dem, for jeg har selv en bror, som jeg elsker højt :)

Ingen kommentarer: